Koło „SFojak” w Beskidzie Żywieckim.

W dniach 20-24 czerwca br. byliśmy w Beskidzie Żywieckim w Sopotni Wielkiej. Naszą bazą była Agroturystyka „Nad Wodospadem”. Organizatorzy wyprawy przygotowali „Mini przewodnik wycieczkowy”, w którym opisane były proponowane szlaki turystyczne. Każdy indywidualnie podejmował decyzję gdzie ma zamiar wyruszyć w trasę.
21.06.23r (środa) większość górołazów wyruszyła na Halę Miziową do schroniska (1330m n.p.m.). Cztery osoby zaliczyły szczyt Pilsko (1557 m n.p.m.). Wszyscy szczęśliwie wrócili do bazy.
22.06.23 ( czwartek) w trasy trekkingowe wyruszyły dwa zespoły. Jeden skromniejszy składający się z 5 osób obrało kierunek na Kotarnicę (1142m n.p.m.), drugi udał się na Rysiankę (1322m n.p.m.).
23.06.23r ( piątek). Pochmurny dzień. Pojechaliśmy do Żywca do Muzeum Browaru „Żywiec, gdzie warzone jest tam piwo nieprzerwanie od 160 lat. Muzeum bardzo ciekawe (eksponaty i wystawy multimedialne). Zwiedzanie zakończyliśmy degustacją piwa. Następnie pojechaliśmy do Międzybrodzia Żywieckiego, stamtąd kolejką linową wjechaliśmy na Górę Żar (761m n.p.m.). Na szczycie podziwialiśmy panoramę Beskidu Małego, oraz jeziora na przełomie rzeki Soły. Wieczorem spotkaliśmy się na grillu, gdzie śpiewaliśmy przy akompaniamencie dwóch gitar. Organizatorka wyprawy Lidka B. pasowała dwoje nowych adeptów z „Łajz Górskich” na „Górołazów”. Tematem transportu zajmował się jak zawsze Henryk G. Kolejny pobyt należy zaliczyć jak  do udanych z planami wstępnymi na Rok następny.
24.06.23 r. w godzinach popołudniowych powróciliśmy do Tarnobrzega.

Więcej zdjęć w zakładce „Galeria”